Megmentett idők

Ahol egész évben karácsony van…

2020.12.

2010-óta létezik egy múzeum Szentendrén egy sárga sarokházban, a főtértől mindössze néhány lépésre, ahol már ünnepi hangulat vár minket. A bejáratnál egy ember nagyságú diótörő fogad bennünket. Ez a Hubay család kiállítása, mely ingyenesen látogatható.

Az épületbe lépve megtekinthetjük a múzeumot és ajándékboltot. Céljuk a kialakításnál az volt, hogy a régit az újjal összehozva alkossanak egy kellemes átmenetet. Érdekes, hogy az üzlet nagyobb területen fekszik, mint a kiállítás.
Szlogenjük: Legyen minden nap ünnep.

Az elmúlt években 10 000-nél is többfajta dísz volt látható a kiállításokon, jelenleg 4000 félét csodálhatnak meg a látogatók, amelyek - még a régebbeik is -, kiváló állapotban vannak. A díszek a világ minden tájáról érkeztek. Német diótörők, fülöp-szigeteki manók, cseh és lengyel üveggömbök, és orosz faragott mikulások néznek ránk vissza.

Koboldok, csengettyűk, csillagok, régi képeslapok is megcsodálhatók. Ámuldozhatunk még légies balerinák, fából faragott leheletvékony csüngők, nagy orrú, nagy sapkájú és persze nagy szakállú apró manók, pimasz koboldok és egyéb misztikus hangulatba burkolózó dámák, tündérek különleges hangulatán is. Mikulás figurák, finom fémszálas és papírfüggők, kukoricacsuhé alakok, különböző betlehemek vannak minden szegletben, zugban, falfelületen, vitrinben.

Az üzletben vásárolhatunk is, de az áraknál figyelembe kell venni az üzlet turisztikai elhelyezkedését is, tehát egy kicsit borsos árakon válogathatunk. Kerekesszékkel sajnos nem lehet látogatni a házat. Gyermekekkel viszont érdemes meglátogatni a kiállítást, de óvatosságra kell inteni őket a sok törékeny termék miatt.

Tehát aki ellátogat ide, annak most a lelke is ünnepi díszbe öltözhet.

Források

www.iranyszentendre.hu

www.drkuktart.blog.hu

www.ilovedunakanyar.hu

www.gyerekprogramajanlo.hu

(2020. 12. 15.)

„Testünk, vérünk érte adni, a hazához hívnek lenni” – honvéd ereklyék 1848/49-ből

2020.10.

Időszakos kiállítás nyílt a Magyar Nemzeti Múzeumban a Magyar szabadságharc ereklyéiből,

amelynek hivatalos megnyitóján lehetőségünk volt részt venni. Az ünnepség a múzeum dísztermében volt megrendezve, az ajtóban egyenruhás honvédelmi tisztek álltak.  A megnyitóra meghívást kapott többek között Simicskó István, a KDNP frakcióvezetője, beszédet mondott Benkő Tibor honvédelmi miniszter, Varga Benedek, a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója, valamint Máday Norbert az ereklyék tulajdonosa. Máday úr elmondta, számára nagyon fontos a haza emlékeinek őrzése, több mint 30 éve gyűjti a nemesebbnél nemesebb tárgyakat, amelyek felbecsülhetetlen értékűek. Az ünnepséget Pusztai Csaba dobművész nyitotta meg produkciójával, majd a beszédek után ifj. Széll Gábor néptáncos felemelő műsorával válhatott a megnyitó magasabb színvonalura. A megnyitó utolsó előadása a Magyar Szablyavívó Iskola szablya bemutatója volt Balogh Imre, Békési István, Gausz Tamás, Borbás Bálint és társaik részvételével. A megnyitó után Máday Norbert tartott tárlatvezetést a magas beosztású embereknek. A tárlat a múzeum kupolájában található, 360 fokban elrendezve. Látható a kardok, sisakok, táskák mellett több festmény, ezek közül egyik a Kecskeméti múzeum tulajdona, ám a nemes cél érdekében kölcsön adta a Nemzeti Múzeumnak.

Miután megtekintettük a fantasztikus ereklyéket, egy könyvbemutatóra invitáltak minket. E remek könyv is Máday Norbert munkája. A Pengén csillanó arcok második kiadása egy mintegy 560 oldalból álló történelmi ereklyéket bemutató könyv, rengeteg illusztrációval, több érdekes történettel a fegyverek kalandos útjairól. A könyvbemutató után egy állófogadáson vehettünk részt.

Nagyon igényes, elegáns ünnepség volt, rengeteg ismert, szakmában elismert ember részvételével, ami nagyban emelte a megnyitó színvonalát.

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a meghívásért Máday Norbertnek, akinek nevéről még hallhatnak újságunkban!

A kiállítás 2020. okt. 6-ától 2020. nov. 24-ig látogatható.

Legendás Lovagkor
Az apród titkos küldetése

2020.10.

2020.10.13-án részt vettünk egy rendhagyó irodalom óra keretében a LEGENDÁS LOVAGKOR című interaktív kiállításon a Mező gazdasági Múzeumban. Mindezt persze azért tettük, hogy még élethű bb képet kapjunk a romantika, mint művelődéstörténeti korszak és korstílus világáról, mit is takar az a vadregényes táj, milyen is az a romkultusz…

A tárlat színes kínálatában mindenki megtalálhatja a magának való kihívást. Összesen 16 lovagi próbatételt kell kiállni, hogy a rablólovag markából visszaszerezzük a király kardját, amely hatalmas bátorságot, nemes szívet és tudást igényel. Egyénileg, családosan és csoportosan is el lehet látogatni, a rejtélyeket és kalandokat átélni.

Mi a csoportos lehető ség mellett döntöttünk, így 4 fő s csapatokat alkotva vágtunk neki a kihívásoknak.

A feladatfüzeten és a matricacsomagon kívül sok szerencsét kaptunk a bejáratnál útba igazító hölgytől.

A próbatételek teljesítéséhez a füzetben megtalálható furfangosan megfogalmazott nyilatkozatok megfejtésével, és a bekezdés végén található kérdés megválaszolásával juthattunk tovább a következő állomásig. A helyes megfejtést a matricafüzetbő l a feladatfüzetbe ragasztva jelezhettük, mi már készen vagyunk. Ha esetleg valamiben nem voltunk biztosak, le akartuk ellenő rizni tudásunkat, a talajon egy kutya mancsnyomait követve juthattunk el olyan képes táblához, ahol el volt rejtve a helyes matrica jele, valamint ha figyelmesen olvastuk a szöveget, kiderült, mi is a helyes megoldás. Minden csapatunk más tempóban haladt a feladatokkal, mégis a végén szinte egyszerre sikerült befejezni a 16 feladványt. A végén pedig olyan agyafúrtan volt elrejtve a helyes válasz matricájának jele, hogy csak a legügyesebbek találhatták meg, lévén, hogy csoportként dolgoztunk természetesen nekünk is sikerült megtalálni a helyes matricát. Így jutalmul egy jegyzetfüzetet kaptunk díszes, igényes borítóval, valamint csokit is, hisz a táplálkozás mindenki számára fontos. „Enni kell”.

Többek között olyan, számunkra eddig ismeretlen dolgokra is fény derült, mint például, hogy női lovagrend is létezett, lobogóján egy fejsze díszelgett, véleményem szerint ezzel mutatták ki erejüket a férfiakkal szemben. Továbbá, hogy a lovagoknak hét próbatételen kellett megmutatni rátermettségüket, és hogy a lovagok paripái parancsszóra rúgnak és harapnak.

A programot mindenkinek, aki szereti a kihívásokat, szeret gondolkodni, képes leküzdeni akadályokat, teljes szívemből tudom ajánlani! Körülbelül 1 órát vesz igénybe az izgalmas játék.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon